6 Ocak 2010 Çarşamba

entrelak bere


Ilk postam cok severek ordugum entrelak berenin yapilisi olacak.ilk defa entrelak yapacaksaniz berede oldugu gibi en az iki renk kullanin.yoksa doneceginiz taraf karisabilir farkli renk olursa daha kolay olucaktir.
yapilisi:
misinali sisimize 8in katlarinda ilmek atiyoruz.resimdeki 96 ilmek.bir ters bir duz lastik yapiyoruz 5 cm kadar.ucgenlerin yapilisi:
1.sira:1 duz or,orgunun tersini cevir.
2.sira:1 ters or.orgunun yuzunu cevir.
3.sira:2 duz or.orgunun tersini cevir.
4.sira:2 ters r.orgunun yuzunu cevir.
5.sira:3duz or,cevir
6.sira:3 ters or,cevir.bu sekildeonden duz arkadan ters orerek devam ediyorum.8 duz orunce orguyu ters cevirmiyoruz.ilk ucgenimiz tamamlandi.
birinci siradan tekrar basliyoruz.bu sekilde butun ilmeklerimiz bitene kadar yani 12 ucgenimiz olana kadar devam ediyoruz.
baslangica tekrar gelince orguyu ters cevirip ilk ucgenimizin yan tarafindan yukariya dogru 8 ilmek cikariyoruz.orgumuzu cevirip 7ilmek ters oruyoruz 8.ilmekle son ucgenin bir ilmegini beraber ters oruyoruz.ceviriyoruz.
1.sira:ilk ilmegi ormeden sise aliyoruz kalan 7 ilmegi duz oruyoruz. ceviriyoruz.
2.sira:7 ters 2 ilmek beraberters.cevir.bu sekilde son ucgenin butun ilmekleri bitene kadar devam ediyoruz.orgumuzun tersinden son ucgenden(yeni bitirdigimiz ucgen)8 ilmek cikariyoruz.ilk blogumuzda oldugu gibi 1.ve 2.siralari tekrar ederek butun berenin etrafindaki ucgenleri calisiyoruz.son bloguda olusturduktan sonra ilk blogun kenarindan 8 ilmekcikar.cevir.bundan sonraki bloklar ters yone dogru gidicek.
not:suana kadar berenizilk siradan itibaren 13cm olduysa,bebekler icinde 11,5 cm ;her blokta bir ilmek azaltmaya basliyoruz.
baslama sirasinda 8 ilmegi 7ye indiriyoruz ilk iki ilmegi beraber orerek.sonrabaslama sirasirgunun yuzunden 7 duz oruyoruz iki ilmegi sag sise gecirip sol sisin ucuna takip beraber duz oruyoruz.
1.sirargunun tersindenilk ilmegi ormeden al,7 ters or cevir
2.sira:7 duz 2 beraber az once ordugumuz gibi.bu sekilde blogu or.orgunun yuzunden yeni bitirdigimiz blogun kenarindan 8 ilmek cikarilk bloktaki gibi 1.ve 2.sira gibi yaparak butun bloklari bitir.bundan sonraki sira bloklarda 7 ilmek cikar 6 ya dusur.sonraki sirada 6 ilmek cikar 5e indir.bu sekilde devam ederek her blokta 1 ilmek kalana kadar devam et.sisimizde 12 ilmek kaldi onlarida bir igneye gecirip buzuyoruz.beremiz tamamlanmistir.

4 yorum:

  1. selamlar arkadaşım bende bayıldım bu örneğe ilk gördüğümde hemen nette araştırdım nasıl örülüyo diye oturdum bi güzel ördüm bi güzel ördüm anlatamam sana sonra nemi oldu kesme yerlerini ne yaptıysam bir türlü denk düşüremedim yinede oldun ben dikiyim dedim ahada diktim ..tepedeki eksiltmeler olmadı dedimye yamuk yumuk bişe oldu .sonra bak ne yaptımm aldım makası elime o sinirle okadar emek verip ördüğüm şeyi bi kestim bi kestimki sorma ..ama allah razı olsun diyom sana aklım yinede bu beredeydi senin anlatmanla kesmeleri anladım

    ilk blog 8 2. blog 7 .6 5 4 diye gidiyoz blogları dimi hemen şimdi başlıyom


    http://nurunhobileri.blogcu.com/

    http://nurunhobileri.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. guldurdun beni canim yaa.evet bloklar bir bir azaliyor.eger ipin inceyse iki sira 8li blok yap sonra azaltmaya basla.biraz daha buyuk olur bere.takildigin yer olursa cekinmeden sorabilirsin canim.kolay gelsin

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel olmuş ellerine sağlık ilk fırsatta deniyeceğim

    YanıtlaSil